.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عراقچی اعلام کرد:
شنبه یا یک‌شنبه، روز اجرای برجام
معاون وزير امور خارجه با اشاره به تدوين شيوه‌نامه برچيده شدن تحريم‌ها گفت: شنبه یا یکشنبه بیانیه مشترک اجرای برجام توسط ظریف و موگرینی صادر خواهد شد.

شمال نیوز: معاون وزير امور خارجه با اشاره به تدوين شيوه‌نامه برچيده شدن تحريم‌ها گفت: شنبه یا یکشنبه بیانیه مشترک اجرای برجام توسط ظریف و موگرینی صادر خواهد شد.

سيد عباس عراقچي در اين نشست علمي خانه انديشمندان علوم انساني با موضوع " مذاکرات هسته اي، نگاه از درون" گفت: شيوه نامه يا راهنماي برچيده شدن تحريم ها در آمريکا و اتحاديه اروپا با مشورت ايران هفته قبل تدوين و نهايي شد .

وي افزود: اين شيوه نامه ، راهنمايي است که به طور مفصل و با جزييات کلاف پيچيده نظام تحريم ها را باز مي کند و به سوالات مختلف درباره روش برداشته شدن تحريم ها پاسخ داده است .

عراقچی گفت: با پایان عمل طرفین به تعهدات ، از جمعه شرایط اجرای برجام فراهم است.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: گزارش نهايي آژانس در تاييد اجراي تعهدات ايران براي اجراي برجام روز جمعه اين هفته منتشر خواهد شد.

وی افزود: طی روزهای جمعه تا یکشنبه آینده، آقای ظریف و خانم موگرینی با صدور بیانیه مشترک اجرای برجام را اعلام خواهند کرد در حال برنامه ریزی تشریفات آن هستیم و شاید برنامه ای با حضور وزرای خارجه کشورها پیش بینی شود .

عراقچی گفت: قدرت درونی و دستاوردهای هسته ای ایران ،گروه 1+5 را وادار کرد پای میز مذاکره بیاید، برجام امضا شود و آنها به تعهداتشان پایبند باشند .

وی درباره تفنگداران دستگیر شده آمریکایی هم گفت: این قدرت درونی ایران است که با قدرت شناور نظامی قدرت بزرگ نظامی جهانی را توقیف کردیم و پس از اطمینان از سهوی بودن ورود آنها به آبهای سرزمینی ، پرسنل آن را با قدرت آزاد کردیم؛ این اقتدار ماست .

معاون وزیر خارجه گفت: تا این قدرت درونی حفظ شود برجام هم حفظ خواهد شد .

عراقچی تاکید کرد: مولفه جدید در قدرت درونی ایران، بروز و ظهور قدرت دیپلماسی است که آخرین نمونه آن، موضوع شب گذشته شناور آمریکایی است که با دیپلماسی حل شد .

وي افزود: ایران در مسیر قدرت فرامنطقه ای حرکت می کند؛ برجام برخی موانع اقتصادی را برطرف خواهد کرد و وزنه های تحریم را از پیش پای توسعه کشور بر می‌د‌ارد.

عراقچي گفت: اگر به مولفه های قدرت مانند منابع خدادادی، اکتسابی، گفتمان، اراده سیاسی، انگیزه قوی و ذهن راهبردی نظام ، بازوی بلند نفوذ منطقه ای را اضافه کنیم، در پسا برجام با قدرت بیشتر به سمت تبدیل شدن به قدرت بزرگ بین المللی حرکت می‌کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.